SEO & SEM to dziedzina wśród branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak stosownie to niewiele kto potrafi rozszyfrować te skróty, o ile nie obraca się wprost w temacie lub również przenigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie działania już na sam początek sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa doskonale sprawdza się w sytuacji promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik globalnej sieci wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najlepiej spełniają kryteria przeszukiwania. Misją pozycjonera jest natomiast sprawienie (właśnie poprzez działania pozycjonerskie), żeby pomiędzy rezultatów wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 wyników organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, wyjątkowo wówczas, gdy pozycjonowanie przeprowadzane jest dla średnio niełatwych , a dodatkowo trudnych fraz priorytetowych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi w pewnych przypadkach włożyć w ten proces bez liku czasu i pracy, wytworzyć dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o pozyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników Internetu, by sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest zatem dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest PageSEO.