W świecie internetowego marketingu utarło się przekonanie, że działania marketingowe zarezerwowane są wyłącznie wyłącznie na rzecz firm, instytucji czy samych przedsiębiorstw. Nie dopuszcza się dosłownie pomysłu o tym, że z takich samych metod promocji mogą skorzystać mężczyźni i kobiety prywatne: działające jako freelancerzy, szukające w internecie sławy, pragnące rozreklamować własną stronę www czy bloga. Jednak w sytuacji działań marketingowych kierowanych na upowszechnienie takich osób marketingowcy muszą trzymać się paru dodatkowych zasad.
Przede wszystkim powinni pamiętać, że to co ląduje w sieci, najpewniej w niej zostanie na zawsze. Dlatego planując kampanie marketingowe powinni sprawdzać, która reklama internetowa – a dokładniej która jej forma – niesie za sobą najmniejsze ryzyko. Chodzi tu o niebezpieczeństwo takie jak powiązanie dokładnie sprecyzowanej chłopcy i dziewczęta z negatywnymi działaniami czy wydarzeniami (na przykład. reklama w formie marketingu wirusowego, szeptanego, e-mailing zakwalifikowany jako SPAM). Z tego względu pole do działania jest nieco ograniczone, chociaż cały czas do zupełnej dyspozycji speców od reklamy pozostaje pozycjonowanie. Można tu zastosować taką samą zasadę działania w jaki sposób przy pozycjonowaniu stron tematycznych, urzędowych albo firmowych – a dodatkowo pozycjonować również imię i nazwisko danej osoby. To dość istotne, priorytetowo gdy takie same noszą dziesiątki a wręcz setki innych osób – a ich profile na serwisach społecznościowych wyświetlają się jako pierwsze, co może sprawić, że będą one mylone z „właściwą” osobą.
Więcej treści znajdziesz na: SEO