Proces wytwarzania urządzenia jakim jest szczególnie duża waga kolejowa nie jest procesem ani łatwym ani również szybkim. Z jednej strony bowiem urządzenie tego typu musi a choćby powinno być w stanie wytrzymać zwłaszcza duży ciężar sięgający czasami dosłownie do kilkudziesięciu ton. Częstokroć więc musi to być urządzenie należycie trwałe i cechujące się bardzo dobrymi parametrami. Jednakowo rzecz się przedstawia z innego i bardzo podobnego rodzaju przedmiotem jakim jest waga samochodowa. Zarówno w jednym w jaki sposób i w drugim przypadku oba urządzenie wymagają dosyć szczegółowego wykonania i wykorzystania w jaki sposób najlepszych materiałów. Materiałów które będą w stanie sprostać wszelakiego rodzaju zdarzeniom nieprzewidywalnym podczas rozpoczętego warzenia. Mając w wielu wypadkach bardzo dużą wartość obciążenia własnego wszystkie wagi. Muszą spełniać ściśle określone kryteria. Prawie każde z nich musi także spełnić oczywiste mniej albo bardziej określone kryteria ułatwiające używanie z tego typu przedmiotów. Dlatego tez zazwyczaj pewien mniej albo bardziej dany etap złożenia danego typu wagi stwarza, że są to w ogromnej liczbie przypadków urządzenia nadzwyczaj kosztowne. Prócz tego dochodzi w tym przypadku proces jakim jest legalizacja wag. Wyłącznie w ten sposób istnieje możliwość ponownego i sprawnego używania wag znajdujących się w specjalnie wytworzonych w tym celu miejscach. Niełatwo bowiem sobie wyobrazić wykorzystanie z tych przedmiotów w jakimś słabo lub niekompletnie przygotowanym miejscu.
Więcej: legalizacja wag.