Witryny internetowe potrafią być prawdziwą dźwignią dla marketingu firmy. Sęk w tym, by miały wysoką pozycję w orgnaicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a takżę ażeby były przyjazne w użytkowaniu. Dostosowanie stron internetowych do algorytmów wyszukiwarek to SEO (ang.
Search Engine Optimization). Z kolei tworzenie stron internetowych, które są przyjazne dla użytkowników i intuicyjne w obsłudze to tworzenie stron z wysokim poziomem UX (ang. User Experience), czyli tworzenie stron z dbałością o doświadczenie użytkownika. Na UX składa się wiele elementów. Wymienić można na przykład dobrą wydajność strony internetowej, czyli szybkie ładowanie się. Tworzenie stron www przyjaznych rzeczywistym użytkownikom to też troska o to, by miały przejrzystą nawigację a także zwyczajnie estetycznie i spójnie się prezentowały. Witryny internetowe stworzone z uwzględnieniem SEO (ang. Search Engine Optimization) to z kolei witryny z odpowiednią hierarchią nagłówkóów, dobrej jakości kodem źródłowym, najwyższej jakości tekstem, najlepszym nasyceniem frazami kluczowymi, wymaganymi certyfikatami, szybkim czasem ładowania się i wieloma innymi cechami, które są doceniane przez algorytmy Google. Z tego też powodu nie warto powierzać tworzenia stron internetowych amatorom. Agencje reklamowe nieprzypadkowo mogą cieszyć się tak dużą liczbą klientów. Właściciele firm wolą powierzyć tworzenie witryn osobom, które są specjalistami. Mogą dzięki temu czerpać korzyści z posiadania firmowych stron www.
Zobacz więcej: tworzenie stron internetowych.