Czy samodzielne pozycjonowanie się opłaca?

###

Pozycjonowanie stron www – prawdopodobnie każdy użytkownik Internetu zetknął się już z tym pojęciem. A przy tym, wielu osobom może się wydawać, że jest to dziedzina, którą można zajmować się zawodowo praktycznie bez żadnego doświadczenia. Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych polega przede wszystkim na zdobywaniu linków, więc coraz popularniejsza staje się opinia, iż pozycjonowanie nie jest niczym niełatwym, wystarczy wyłącznie siedzieć przed komputerem i spamować, gdzie się da. A to potrafi wszak każdy…

Tymczasem pozycjonowanie stron internetowych jest dziedziną, w której sukces odnoszą de facto nieliczni. Chłopcy i dziewczęta niedoświadczone, polegające na opiniach innych oraz na informacjach dostępnych bezpłatnie w Internecie, w zdecydowanej większości przypadków swoimi nieudolnymi staraniami doprowadzają do tego, iż dana witryna zalicza tzw. filtr lub ban w Google. Gdy trzeba później wydostać witrynę z filtra albo bana, pozycjoner amator w większości wypadków wycofuje się, nie mając pojęcia, co dalej robić. Tak więc poleganie na niedoświadczonym pozycjonerze lub własnoręczne pozycjonowanie może okazać się całkowicie nieopłacalne.

Ażeby ustrzec się przykrych konsekwencji związanych z nieumiejętnymi działaniami takich osób, warto skorzystać z usług kogoś polecanego przez znajomych, którzy mieli już okazję sprawdzić umiejętności danego pozycjonera. Właściwym wyjściem jest natomiast zapoznanie się z ofertą firmy, dla której pozycjonowanie stron internetowych to główna dziedzina działalności. Można wówczas posiadać stuprocentową gwarancję, że poczynione starania nie pójdą na marne, lecz przyczynią się do wzrostu obrotów finansowych.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie i public relations można z sobą łączyć i razem wykonać coś co będzie współgrało ze sobą doskonale. Zwiększając a przy tym sprzedaż naszego produktu. Jednakże jak to należy zrobić?

 Jak wiemy Public Relations w znacznym stopniu korzysta z notek prasowych jako jednej z sposobności dotarcie do klienta z produktem. Bądź również drugim misją takiej notki jest kreowanie marki w oczach potencjalnych kupujących. Jedynym co powinno się zrobić to odpowiednie zoptymalizowanie danego artykułu prasowego dzięki, takiej optymalizacji nasza informacja dotrze do znacznie większej grupy zainteresowanym. Warto obsługiwać w takich artykułach bardzo niszowe słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie wykona się prawie że automatycznie. Drugą dobrą właściwością takich artykułów jest fakt, że łatwo uda się w niego wpleść zagnieżdżone linki do mojej witryny. Takie linki wyglądają nadzwyczaj naturalnie, ponieważ nikogo przecież nie powinno dziwić, że w artykule o katalogu usług/produktów danej firmy znajdzie się odnośnik do niej.

Jak zatem zauważyłeś PR i pozycjonowanie stron można ze sobą łączyć. Powiedziałbym wręcz, że trzeba to robić dla dobra firmy. Natomiast dlaczego firmy nie korzystają z takiej możliwości. Wydaje mi się, że nie mają odpowiednich kompetencji by ten potencjał wykorzystać.

Zapraszmy do spojrzenia na nasz katalog firm.