Pozycjonowanie vs. Adwords

Prawie każdy specjalista z zakresu SEO perfekcyjnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie działania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny metodę stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie znaczy to natomiast, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Nawet całkiem inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta próbują walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Priorytetową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest ze stuprocentową pewnością cena , a ponadto skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach zwyczajnie nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ konkurencja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i indeksowanie stron, które czasem można przeprowadzić nawet własną pracą. Dotyczy to priorytetowo prostych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło wyników wynajdowania jest w szczególności zwyczajne. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku lub gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Pozytywną włąściwością takiej reklamy jest jest stosunkowo wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy pewność, że naszą stronę odwiedzą tylko klienci zainteresowani daną usługą. Należy jednakże uważać za nieetyczne funkcjonowania konkurencji, która czasem specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.