Tanie SEO to dobre SEO?

Nie przemija dyskusja o tym, czy tanie usługi związane z SEO i pozycjonowaniem mogą być w rzeczywistości dobre, czy to tylko marketingowy bubel wymyślony dla naiwnych klientów. Prędzej czy później dochodzi jednakże w zdecydowanej większości przypadków do sytuacji, gdy tanie i niedrogie pozycjonowanie i usługi SEO okazują się inwestycją kompletnie nietrafioną. A mówiąc jeszcze bardziej niedwuznacznie: zwykłym zmarnowaniem pieniędzy. SEO jest bowiem dziedziną, w której oszczędzanie nie popłaca, prawdopodobnie że w konkretnych i indywidualnych przypadkach. Niekiedy jednakże można trafić na rzeczywiście korzystną pod kątem finansowym ofertę i to od doświadczonej i znającej się na rzeczy firmy. Przede wszystkim chodzi tu o sytuacje, w których taka firma oferuje przykładowo chwilowe promocje na pozycjonowanie i usługi SEO lub na jakieś pojedyncze funkcjonowania (na przykład. jednorazowe katalogowanie stron, dodanie do wybranej grupy precli itd). Takie sytuacje są jednak relatywnie rzadkie i pozwalają sobie na nie jedynie większe firmy, które przez takie promocje nie stracą profitów, a nawet zupełnie inaczej – o wiele bardziej je zwiększą. Nieprosto zatem jednoznacznie określić, czy tanie SEO może być jednocześnie dobrym SEO, ponieważ w tej sferze istnieje ogromna rozbieżność. I to już na poziomie samej definicji, ponieważ dla różnych nabywców dobre pozycjonowanie i cennik pozycjonowanie mogą być czymś innym niż dla pozostałych kontrahentów. To samo tyczy się również i firm, które niekiedy w znacznie skrajnych definicjach określają „dobre” i pozytywne SEO działania, znacznie różniące się od definicji narzucanych przez swoją konkurencję.